Kavalír (ne) tančí nahý

 
... Zákulisí renesanční slavnosti

 

IMG_1039Renesanční kavalír, dáma a její komorná, hlavní postavy příběhu, se připravují na taneční slavnost. Zpočátku jsou téměř nazí. Během přípravy si postupně oblékají vše, co diktovala tehdejší dvorní etiketa a dobová móda, tedy vše od hedvábných punčoch až po škrobené okruží. Od spontánních projevů života se každým kouskem oděvu proměňují v sebevědomé a chladné vladaře svých dominií. A stejně tak jako šaty dělaly člověka, tanec v renesanci tvořil celou společnost. V netradičně pojatém komorním představení zní melodie renesančních mistrů pro cembalo, loutnu i housle. Poučená interpretace původních hudebních i tanečních pramenů je oživena spontánní improvizací typickou pro renesanční společnost.

 


Hudba: Musica Bellisima, umělecká vedoucí Eva Tornová 
Tanec: Chorea Historica, umělecká vedoucí Eva Kröschlová 
Námět a režie: Vladimír Kočí a Kateřina Doležalová
Taneční rekonstrukce a choreografické úpravy: Kateřina Doležalová
Režijní spolupráce: Eva Kröschlová

Premiéra: 18.6.2016 Český Krumlov, Jezuitský sál hotelu Růže

 

Program:

Alessandro Orologio (1550-1633) Intrada
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) Soben mi c´cha bon tempo
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) Ballo del Fiore
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) Il Canario
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) Gloria d´Amore
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) La Nizzarda
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581)  
Cesare Negri (Le Gratie d´Amore, 1602) Alta Mendozza
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) Passo e Mezzo
Fabritio Caroso (Il Ballarino, 1581) Celeste Giglio
Thonoit Arbeau Pavana